• Anasayfa

Site Haritası

ÖZCAN TOKUŞ

NEPAL 1

Oldukça yoğun bir çalışma koşullarımın olması ve bazı özel nedenlerden dolayı bu yaz tatil yapma olanağım olmadı. Her zaman olduğu gibi hafta sonlarını iş ortamından uzaklaşarak yaz mevsimini geçirdim. Oysa tatil bir lüks gibi görünse de kesinlikle bir ihtiyaç. Nerde ve nasıl kullanıldığının hiç önemi yok, yeter ki beyni dinlendirebilelim. Çalışma ortamından biraz da uzak bir yere gidebilmek orada vakit geçirmek insana enerji, çalışma gücü ve moral veriyor.

Tatil yapamamanın getirdiği sıkıntı içerisinde bir gün arkadaşım Selim telefonla aradı ve son derece kesin ve net bir biçimde “Özcan Nepal’e gidiyoruz, yerini ayırttım” deyince biraz da bu tür bir tatile susamış olmanın getirdiği gizli beklenti nedeniyle itiraz etmeksizin, biraz da sadece “peki” diyebildim. Nerdeyse her şeyin dahil olduğu ödeme planının getirdiği rahatlık, gezi programının da gelmesiyle daha keyifli hale geldi. Pasaportların gönderimi, gerekli  başvurular v.s. derken günler çabuk geçti.  Geziyi düzenleyen ve rehberliğimizi yapacak olan Melih’in deneyime ve yaşanmışlıklarına bağlı gerekli bilgilerinin bizlere eposta ile aktarımı ile yapılan hazırlıklar sonrasında seyahat günü geldi çattı. Aktarılan bilgi ve araştırmalardan Nepal’in resmi dilinin Nepali, Sanskritçe ve Moğolca' olduğunu, yönetim şeklinin de  cumhuriyet olduğunu öğrendim.

13.10.2013 tarihinde 22.30 da Sabiha Gökçen Havaalanı’nda geziye katılacak diğer arkadaşlarla buluştuk. İşte, katıldığıma gerçekten mutlu olduğum ve hayatımın unutamıyanları arasında yer alcak geziye böylece başlamış oldum.Ankara, İstanbul ve İzmir’den geziye katılanların çoğu birbirini tanımıyor. Benzer beklentilere sahip gezentilerle kaynaşmak pek zaman almadı.

Uçuşumuz aktarmalı olduğundan 14.10.2013 gece yarısı saat 01.10’da Air-Arabia havayolları ile İstanbul’dan Birleşik Arap Emirliği olan Sarjhah’a hareket ettik. Yerel saat ile sabah 06.10’ da Sarjhah’a vardık. Herkes heyecanlı. Sabah saat 07.25’de de Sarjhah’dan Katmandu’ya hareket ettik. Ve yerel saat ile 13.10’da Dünya’nın çatısı diye tanımlanan Nepal’in başkenti Katmandu’ya vardık. Katmandu’daki havaalanının adı Tribhuvan.1400 metredeyiz. Katmandu saat dilimi Türkiye’den sadece 3,5 saat ileri olduğundan havaya, ortama alışmak çok zor olmadı. Telefonumun saati değişti ama her seyahatimde olduğu gibi kolumdaki saatimi yerel saate göre değiştirmedim. O İzmir’e göre çalışıyor…

Havaalanında gümrük ve vize işlemleri biraz uzun sürüyor. Bu bekleyiş sırasında havaalanında bulunan tek döviz bürosundan ilk döviz bozdurma işlemini de gerçekleştirerek Nepal’in para birimi olan Rupee alıyorum. Uzun kuyruk var nedenini merak edip baktığımda her şey elle yazılıp çiziliyor tek tek evraklar, kâğıtlar kontrol ediliyor. Nerdeyse her kâğıda vurulan damga sesleri sonrasında ayakbastı paramızı da ödedikten sonra pasaport kontrolü ve nihayet bizi bekleyen yerel rehberimiz Samir ve aracımızla Thamel denilen bölgede bulunan kalacağımız otelimize transfer oluyoruz. Yolda arabaların sağdan değil soldan gittiğini görüyorsunuz. Korna çalmayanı tabiri caizse dövüyorlar. Bir karmaşa akıl almaz durumda. Araçların arkasında “ Korna Çal” diye uyarılar var. Komik ama gerçek.

Otelimiz lüks değil ama benim için temiz oda, sıcak su oldu mu yeterli olduğundan mutluyum. Bir gün önce şehre çöken sise bağlı olarak kalkmayan uçak nedeniyle otelde kısa süreli bir yer sorunu yaşandıysa da sorun kısa sürede çözüldü. Zaten hiç kimsenin mutsuz olma, sorunu sorun yapma düşüncesi olmaması yapıcı bir yaklaşımdı. Bu yaklaşımlar ve kısa sürede gerçekleşen kaynaşma gezinin çok ahenkli ve güzel geçeceğinin sinyallerini vermişti. Zaten mistik ülkeye gelmenin heves ve heyecanı her şeyin önünde…Otelimize yerleşiyoruz.

Serbest zaman sonrasında akşam otelimize yürüme mesafesi kadar yakın  güzel bir lokantada Nepal’in yerel yemekleri yiyoruz. Yemekler geç geliyor ama burada her şey isteme bağlı olarak hazırlandığından beklemek bir özellik değil. Yemekler güzel.. Alevler içinde gelen yemekler göz kamaştırıyor. İlk gün hafif yağmur yağıyor. Lokantada her yerde olduğu gibi renkli ve şeffaf bayraklar asılı üzerinde bir şeyler yazılı dikkatimi çekiyor ama sormuyorum nedenini, çünkü bu bayraklar her yerde mutlaka nedeni var ve öğrenmek için beklemek gerek diye düşündüm. Bu düşüncemin yerinde olduğunu sonraki günlerde anladım. Otelimizin de yer aldığı Katmandu'nun önemli ve güzel bölgesi olan yüzlerce yan yana hediyelik eşya giysi ipek ürünler v.s. satan dükkanların bulunduğu Thamel denilen bölgede yemek sonrası canlı müzik dinleyeceğimiz yerler olduğunu bilgisini alıp, rehberimiz eşliğinde buralara uğruyoruz.

Gurup iyice birbirine kaynaşıyor. Gezi sonrası çekmiş olduğum fotoğraflara baktığımda daha ilk gündeki samimiyeti ve devam edecek birlikteliklerin sinyallerini görebiliyorum. Burada keyifli zaman geçirdikten sonra ertesi sabaha daha zinde başlamak günün beden yoğunluğunu atmak için otelimize gidiyoruz.  Fazla kalma olanağımız  da yok zira burada 24.00 da eğlence yerleri kapanıyor…Otellimize girerken birçok satış mağazası içinde Gurka bıçağı satan dükkanlar daha dikkatimi çekiyor…..

Devam edecek…

Özcan Tokuş'un diğer Nepal yazıları için lütfen tıklayınız.

Nepal & Tibet & Bhutan gezilerimiz
 PRONTOTOUR AC Seyahat Acentesi işbirliği ile gerçekleştirilmektedir.